uftheory.blogg.se

Revista para adultos mexico 90
Revista para adultos mexico 90











revista para adultos mexico 90

In the university context, self-efficacy is involved in the judgments that the student makes about his or her abilities to organize and execute the different actions required ( Sanjuán, Pérez, & Bermúdez, 2000). Factors such as self-efficacy are relevant in facing this transition stage ( Krypel & King, 2010). The changes that are produced during this stage, together with the increase in academic demands, can hinder the successful adaptation of emerging adults to the university, and can generate high levels of stress, dissatisfaction or low academic performance ( Arnett, Žukauskienė, & Sugimura, 2014). The entry of emerging adults into the university brings opportunities and challenges because many young people must become independent of their parents, which means that sometimes they must combine school with work or establish new social roles ( Gutiérrez & Park, 2015 Peer, Hillman, & Van Hoet, 2015). Palabras clave: ansiedad adultez emergente rendimiento académico autoeficaciaĮmerging adulthood comprises the stage of transition between adolescence and young adulthood (approximately between 18 and 29 years of age), which also coincides with the entry of young people into higher education ( Arnett, 2016). El análisis de la medición de los niveles de cada una de estas variables y su correlación indicó que los encuestados que tuvieron baja autoeficacia académica al ingresar a la universidad tuvieron el menor rendimiento académico durante el bachillerato y un alto nivel de ansiedad a su ingreso a la universidad, sin síntomas de depresión.

revista para adultos mexico 90 revista para adultos mexico 90

Para el rendimiento académico se consideró el promedio de calificaciones del bachillerato, del examen de ingreso a la universidad y del primer semestre universitario. 114 estudiantes entre 17 y 30 años (DE= 2.12) respondieron a la Escala de Autoeficacia en Comportamientos Académicos, al Cuestionario de diagnóstico de los trastornos depresivos y a un Inventario de Ansiedad. El objetivo de la presente investigación fue explorar los niveles de autoeficacia académica y su relación con el rendimiento, la ansiedad y la depresión en una muestra de adultos emergentes universitarios.













Revista para adultos mexico 90